Primaveeeeera - Reisverslag uit , van Pauline Blok - WaarBenJij.nu Primaveeeeera - Reisverslag uit , van Pauline Blok - WaarBenJij.nu

Primaveeeeera

Door: paulineblok

Blijf op de hoogte en volg Pauline

28 September 2010 | ,

Hallo allemaal!

Het is wel weer even geleden en er is weer van alles gebeurd dus tijd voor een nieuw reisverslag. Terwijl bij jullie deze week de herfst is begonnen is hier de primavera, oftewel de lente begonnen! Hij is gelijk goed begonnen want het is echt heerlijk weer. Voor mij is dit meer zomer dan lente. Ik geniet lekker van de zon en het wordt als het goed is alleen maar warmer.

Vorig weekend was dus de onafhankelijkheidsdag van Chili en ze zijn nu 200 jaar onafhankelijk. Groot feest dus. Op donderdag ben ik naar La Moneda geweest, de werkplek van de president van Chili. Het gebouw is groot en wit, en voor de feesten hadden ze een lichtshow georganiseerd. Ze projecteerden allemaal lichtstralen op het gebouw, er waren allemaal stunts en er was vuurwerk. Heel Santiago was gekomen leek wel want het was onwijs druk en je moest oppassen dat je niet fijn gedrukt werd in de menigte. In het begin was het beetje eng, maar gelukkig vonden we na een tijdje een rustigere plek en hebben we toen kunnen genieten van de lichtshow.

Op vrijdag was ik uitgenodigd bij een Chileense vriendin en haar familie. Deze feestdagen draaien vooral om veel eten en met je familie bij elkaar zijn. Iedereen ging barbecuen dus overal rook je de barbecuegeur. Het was erg gezellig en erg leuk om dit met een Chileense familie mee te maken. Ik was uitgenodigd met een Engelse vriend en we zijn geloof ik nog nooit zoveel volgestopt met eten. Aan het eind kregen we zelfs allebei nog en doosje mee met allemaal restjes zodat we ook de dag erna er nog van konden eten. Alle winkels waren drie dagen dicht dus ze waren bang dat wij daar niet goed genoeg rekening mee hadden gehouden. De familie was in ieder geval erg aardig. Het is wel grappig want als ik met oude mensen praat denken ze altijd dat je niet zo goed Spaans kunt en dan gaan ze heel hard en heel overdreven articulerend praten. En dan antwoord je gewoon normaal en dan zijn ze helemaal verbaasd dat je wel Spaans kut. Wel grappig.

Op zaterdag ben ik naar een fonda geweest, een soort festival in een park met allemaal kraampjes (soort rommelmarkt) en barbecues en ander eten, kermisattracties, muziekoptredens, dansoptredens en spelletjes. Erg leuk om al die optredens te zien en om daar met alle chilenen een feestje te vieren. Ik heb allerlei lekkere snacks gegeten en ze hadden zelfs lekker oliebollen! Of nja, een soort variant.

Zondag was de militaire parade in het Parque O'higgins en ook de president was daar aanwezig. Ik heb niet alles gezien van de parade maar wel een stukje, het was heel groots allemaal en alle groepen van het leger kwamen opdraven. In het park zaten hele families met barbecues en tenten en het was een hele leuke sfeer. Allemaal kinderen waren aan het vliegeren en de zon scheen volop. We hebben van alles gekocht bij verschillende kraampjes en spelletjes gespeeld. Ook was er een vliegshow waarbij alle straaljagers en helicopters en dergelijke van het leger werden geshowd. Ik vond het heel leuk om dit allemaal mee te kunnen maken.

Op maandag lekker een luierdag en op dinsdag weer hard aan de studie. Was wel weer even wennen na bijna twee weken vrij. Inmiddels is ook de volgende trip geboekt, donderdagavond vertrek ik samen met 7 huisgenoten voor 3 dagen naar Argentinië, naar Mendoza. Deze streek staat bekend om zijn wijnen en chocola. Ook kunnen we paardrijden, raften of paragliden. We moeten nog even precies zien wat we precies gaan doen, maar de tickets zijn in ieder geval in huis. Op maandagmorgen om 5:30 hopen we weer terug te komen in Santiago.

Ik heb er weer zin in en volgende keer krijgen jullie dus verslag van mijn Argentijnse ervaringen!

Ik hoop dat in Nederland ook alles goed gaat met iedereen en bedankt voor alle berichtjes steeds, heel erg leuk om te lezen. Ook op mijn fotosite staan wat fotos van San Pedro de Atacama en ik zal er van de week nog wat fotos van de feesten opzetten.

http://www.flickr.com/photos/52381775@N06/

x Pauline

  • 28 September 2010 - 06:44

    Familie Wassink:

    Ha Pauline,

    Het is wel heel leuk wakker worden met jouw reisverslag.
    Hier wordt het inderdaad elke week kouder en eerder donker.
    Het idee dat bij jou de lente begint spreekt mij wel erg aan.
    Heerlijk dat je van alles zo geniet, en dat je zoveel beleeft.
    Je foto's zijn ook heel leuk om te bekijken.
    Heel veel succes met je studie en veel plezier in Argentinië
    een hartelijke groet van ons allemaal,

  • 28 September 2010 - 09:22

    Anne:

    Paulineeee wat een gave foto's zeg!! Heeeel mooi daar en je ziet er ook super uit! Van die landschappen moet je ook wel vrolijk worden, haha! Die foto dat je op het puntje van dat rotsblok staat is wel een beetje heftig, maar supermooi! Echt fantastisch. ^^

    Succes met je lessen weer! Ik ga jullie snel (hopelijke vandaag) weer een mailtje sturen.

    xxxx geniet van het weer!

  • 28 September 2010 - 11:43

    Renée:

    Hoi Pauline,

    Je leven bestaat momenteel uit bbq, feestje, reisje en plannen maken voor weer een reisje....geweldig! Maar, nu is de studie weer begonnen, ook leuk toch?
    Wat een indrukwekkende natuur op de laatste foto's. En zoals Anne ook al iets schreef over die foto op dat rotspuntje; ik krijg daar buikpijn van ;-)
    Heel veel succes met de studie en een prachtige trip naar Argentinië gewenst.

    Groetjes Renée

  • 28 September 2010 - 14:23

    Henk En Paula:

    Hoi Pauline
    Lees met enige vorm van jaloers zijn je verslag over van alles en bekijk je foto's. Super om dit mee te maken; de temperatuur spreekt me ook wel aan. Moet je wel nog even wat meegeven........Verleer jij het Nederlands? De mensen zijn verbaasd dat je wel Spaans kut???????? Hoop niet dat het jouw woordgebruik is anders zul je als je terugkomt hier op Nederlandse les moeten! Geniet,
    liefs van ons

  • 28 September 2010 - 15:58

    Simone:

    Heee Paulien!
    Wat een heerlijk verhaal weer!
    Leuk dat je ook al die familiefeestjes/dingetjes mee maakt en dat je gewoon uitgenodigd wordt voor alles. Echt heel leuk en gastvrij!

    De regen komt hier zo nu en dan met bakken uit de hemel, en het is (iig voor mij) nu écht gedaan met korte mouwen en zomerschoentjes...

    we mailen!
    xxx

  • 28 September 2010 - 18:25

    Johan En Renate:

    Hi!

    Mooie reisverslagen klinkt als een geweldig land! Geniet vooral veel!
    Liefs

  • 29 September 2010 - 14:29

    Marte:

    hee pauline,
    Heb al je verhalen al gelezen, maar nog geen een keer gereageerd. Schandalig, dus bij deze haha. =) Het klinkt echt super daar! Lekker ook dat het zo warm is. Veel succes weer op school en nog heel veel plezier daar!
    xxx

  • 29 September 2010 - 17:00

    Aad En Cocky Klop:

    Hallo Pauline,
    Wat een leuk verslag en wat maak jij veel mee!
    Heerlijk, dat je zo kunt genieten.Ja, hier merk je vooral 's morgens vroeg dat de herfst gaat beginnen.Nu weer aan de studie, maar ook alweer plannen voor spannende dingen te doen.Nogmaals geniet en tot het volgende verslag.
    Groetjes, Aad en Cocky

  • 04 Oktober 2010 - 22:15

    Tamara:

    Hee Pauline,

    Zo af en toe lees ik je verhaaltje bij. Super wat je allemaal meemaakt! Is wel herkenbaar inderdaad die drukte met onafhankelijkheid enzo.

    Bij jou is het al wel lekker mooi weer, geniet er maar van! Wij moeten er hier in Costa Rica nog iets meer dan een maand op wachten. Zie dat je net foto's van Mendoza op FB zet, ga die even bekijken nu!

    Geniet ervan!

    Misschien moet je me maar Spaanse les gaan geven, haha. Hier gaat het wat minder snel met alle Nederlandse en Amerikaanse gasten.. Al gaat het dansen me beter af :P. xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Pauline gaat studeren in Chili!

Recente Reisverslagen:

24 December 2010

Feliz Navidad

07 December 2010

Iorana!

16 November 2010

El fin del mundo

02 November 2010

Somos mineros

17 Oktober 2010

¡Muchas Gracias!
Pauline

Mijn naam is Pauline en ik vertrek op 20 juli naar Zuid Amerika om daar 5 maanden te gaan studeren in Chili. Ik heb er onwijs veel zin in en ik hoop jullie via deze weblog op de hoogte te kunnen houden van al mijn avonturen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en af en toe eens een berichtje achter laten :)

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 24938

Voorgaande reizen:

20 Juli 2010 - 28 December 2010

Pauline gaat studeren in Chili!

Landen bezocht: