Feliz Navidad - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Pauline Blok - WaarBenJij.nu Feliz Navidad - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Pauline Blok - WaarBenJij.nu

Feliz Navidad

Door: paulineblok

Blijf op de hoogte en volg Pauline

24 December 2010 | Chili, Santiago de Chile

Hallo allemaal!

Terwijl het de afgelopen weken flink heeft gesneeuwd in Nederland heb ik me hier prima vermaakt met zon, zee en strand! Toch wel een raar idee hoor dat het dan zo koud is in Nederland. Inmiddels zijn mijn laatste dagen hier aangebroken en ga ik bijna beginnen met het inpakken van mijn koffer. Je verzamelt toch wel een hoop troep in 5 maanden haha.

Vanavond hebben we met de huisgenoten die hier nog zijn een kerstdiner. De kip zit in de oven en er wordt nog druk gekookt. Uiteindelijk zijn we toch nog met 11 personen. Ook de ouders van een huisgenoot van mij zijn hierheen gekomen. Het zal een andere kerst worden dan normaal, maar dat is ook wel weer bijzonder.

Woensdagavond ben ik naar de kerk geweest voor een kerstavond, wel grappig om dezelfde liedjes te zingen als in Nederland maar dan in het Spaans. Het was wel heel mooi.

Ik ben nu helemaal klaar met mijn studie hier en heb alles met goede cijfers kunnen afronden.

Kortom, tijd om afscheid te nemen van mijn leven hier, van de mensen hier en van de stad. Heb een onwijs leuke tijd gehad hier, het was onvergetelijk. Ik wil iedereen bedanken voor het lezen van mijn weblog en voor het plaatsen van de berichtjes! Het is elke keer weer leuk om dingen te lezen vanuit Nederland. Maandagmorgen hoop ik naar huis te vliegen (je weet het nooit met die sneeuw) en als alles goed gaat ben ik dan om dinsdagmorgen om 11:25 weer in ons eigen koude kikkerlandje. Tot snel!

Verder wil ik iedereen natuurlijk hele fijne feestdagen wensen!

x Pauline

• 24 December 2010 - 22:39

Jos:

Heey Paulintje! Tijd dat je weer terug komt hrr! Als ik zo naar je foto's kijk blijf ik jaloers :P
    Zit nu in de kerstnachtdienst.. Kerk met draadloos internet en een laptop is echt heel fout dus :P
    Tot donderdag of vrijdag denk ik. Goede reis! En fijne feestdagen!

• 24 December 2010 - 22:42

Maaike:

Hee lieve Paulien,
    Spannend zeg, dat je er al weer bijna aankomt. Het zal wel heel vreemd zijn om na zo'n exotisch halfjaar weer voet te zetten op Nederlandse bodem! Ik wil je een heeele fijne kerst wensen, maak er een mooie laatste paar dagen van en ik zie je snel weer, jeeeej!

Kus

• 25 December 2010 - 10:25

Anne:

Pauline! Word toch wel een beetje verdrietig van je berichtje hier. De tijd is voorbij gevlogen en voor jou vast helemaal! Maar ik kijk er heel erg naar uit om je weer te zien. Hele fijne kerstdagen en tot dinsdag! goeie reis!

xxxxx

• 25 December 2010 - 10:30

Renée:

Heee Paulien,

De laatste maal dat ik je verhalen lees. Ik vond het heel leuk om je avonturen op afstand mee te maken en ik hoop dat je snel met Anne langs komt om live nog een en ander te vertellen.
    Fijne laatste dagen en een heel goede reis.

Groetjes Renée

• 25 December 2010 - 13:28

Johan En Renate:

Jammer dat je reis er weer op zit, een mooi land vol geweldige herinneringen voor jou!
    We wensen jou ook fijne feestdagen en een goede terugreis. Liefs Johan en Renate

• 26 December 2010 - 12:10

Anouk:

Hey Pauline,

Wat is de tijd snel gegaan. En wat heb je veel gedaan en meegemaakt daar zeg! Klinkt inderdaad als een geweldige tijd. Alvast een hele goede reis terug en voor natuurlijk nog een fijne tweede kerstdag ;-) En tot snel denk ik :)

Liefs,
    Anouk