¡Vamos al Norte! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Pauline Blok - WaarBenJij.nu ¡Vamos al Norte! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Pauline Blok - WaarBenJij.nu

¡Vamos al Norte!

Door: paulineblok

Blijf op de hoogte en volg Pauline

03 September 2010 | Chili, Santiago de Chile

Hallo allemaal!

Weer even een berichtje vanuit de andere kant van de wereld. Even een update van hoe het hier allemaal gaat en wat me zoal bezig houdt. Hier gaat nog steeds alles prima, heb het heel goed naar mijn zin en de tijd vliegt. Met de studie gaat het ook goed, haal goede cijfers en vind het allemaal erg leuk.

Vorige week ben ik naar een hele grote markt geweest die elke vrijdag, zaterdag en zondag is. Ze hadden er werkelijk van alles. En alles lag door elkaar. Naast messen vond je fruit, daar naast fietswielen, en daarnaast weer allemaal kleding. Er waren hele smalle steegjes en iedereen probeerde je van alles aan te smeren. Wel leuk om eens naar toe te gaan, dan komt het echte zuid amerikaanse weer even naar boven. Daar hebben we ook lekker nog wat gegeten terwijl allerlei mensen kunstjes opvoerden en probeerden wat geld op te halen. Ook wel weer sneu, want er komen soms ook allerlei kinderen langs om spulletjes te verkopen.

Verder is iedereen hier druk bezig voor de verjaardag van Chili, op 18 september. 18 september is de Onafhankelijkheidsdag en dit jaar is dat extra bijzonder om Chili dit jaar 200 jaar onafhankelijk is van Spanje! Overal in de stad worden vlaggen opgehangen en hangen posters met allerlei activiteiten. Ook in ons huis hebben we ballonnen opgehangen en hangt er een vlag. Overal hangen rood, wit, blauwe kleuren, dus toch nog een beetje de Nederlandse kleuren. Ook al bedoelen ze natuurlijk de Chileense vlag.

Wij hebben door deze feestweek een week vakantie, wat natuurlijk erg lekker is. Vanaf 10 september tot 20 september ben ik vrij. Op 10 september om 5 uur 's morgens vertrek ik naar het Noorden van Chili, naar San Pedro de Atacama. Een woestijnachtighebied met hele mooie natuur. Er zijn zoutvlaktes, geisers, valleien en vulkanen. Ik heb er erg veel zin in om daar heen te gaan! Op dinsdag 14 september komen we weer terug zodat we vanaf woensdag van alle feesten in de stad kunnen genieten. Er zullen veel militaire optochten zijn en barbecues en ik ben erg benieuwd hoe dat allemaal zal zijn.

Ook ga ik waarschijnlijk het eerste weekend van oktober een weekend naar Argentinië, naar Mendoza. We gaan dan de Andes door en aan de andere kant van het gebergte ligt Argentinië. Er staat dus weer van alles op het programma en ik vind het erg leuk dat ik al die mogelijkheden heb om zoveel van het land en het continent te kunnen zien. Ik ga zeker veel foto's maken en ik zal jullie natuurlijk vertellen hoe het allemaal was.

x Pauline

  • 04 September 2010 - 09:45

    Simon En Jozien:

    Hé Pauline,
    Lijkt me gezellig al dat rood-wit-blauw om je heen! Ben benieuwd hoe die nationale feesten daar verlopen. Succes met de studie, doe voorzichtig, en geniet!
    Groeten uit Capelle!

  • 04 September 2010 - 17:57

    Henk En Paula:

    He Pauline,
    Bestaat jouw leven alweer uit feesten en reisjes maken.........? We zijn blij dat je het zo naar je zin hebt en dat ook de studieresultaten goed zijn. Lijkt ons heerlijk om in een vreemd land van alles te leren en te ondernemen. Vulkanen en geisers moeten magnifiek zijn om te zien; filmen en foto's maken dus. Leuk om ook naar Argentinie te gaan!
    Ga er lekker van genieten en pas op jezelf,
    Groet
    Liefs Henk en Paula

  • 04 September 2010 - 18:03

    Paula:

    nagekomen bericht,
    Ben verbijsterd dat je vader ook salsa dansen leert( ik las dat als reactie op je vorige verslag); geloof er geen bal van want dat durft hij vast niet maar op familiedag laat ik hem het voordoen!!!!!!!!!!!!!
    Je hoort nog!
    Liefs
    Paula

  • 04 September 2010 - 18:31

    Anne:

    klinkt weer super! veel plezier! :D

    xxxxxx

  • 04 September 2010 - 19:33

    Anne Marie Blok:

    Hoi lieve Pauline,

    Nu dan maar eens op deze manier een berichtje van mij.Leuk dat je net in Chili bent nu het land 200 jaar bestaat! Dat is toch tamelijk uniek.Wij genieten hier nog van een paar mooie zomerse dagen.Ik vind het erg fijn dat je het zo naar je zin hebt.Ik ben echt trots op je dat je zo goed redt in Chili.Ik blijf er wel bij zeggen, net als de voorafgaande mensen wees voorzichtig en pas goed op jezelf!! Wat betreft die salsalessen van papa; hij is nog niet begonnen hoor! Hij is nog op zoek naar een goede leraar.Ik denk dat ik erzelf maar niet aan begin,ik ben niet zo los in de heupen.
    Hij heeft nog drie maanden de tijd. Wie weet.
    Lieve groetjes en een hele dikke knuffel,
    Mama

  • 04 September 2010 - 19:35

    Veerle:

    Hoi Pauline,

    ik was toch op de computer dus kan ik je net zo goed je een berichtje sturen. Is het leuk in Chili? Wanneer kom je weer terug? Nou ja, ik stop maar weer.

    Groetjes Veerle.

  • 05 September 2010 - 12:03

    Mees:

    Lieve tante Pauline,

    Ik denk niet dat het gaat lukken om te wachten met lopen tot je terug bent, want ik kan nu al helemaal zelf staan in de box, en ik probeer mij nu ook aan de tafels en de bank op te trekken... Als mama of papa mij vasthoudt kan ik ook al stappen.

    Ik ben ook naar het Consultatiebureau geweest en ik weeg nu 8,1 kilo en ben 69 centimeter!

    Echt leuk hoor al je verhalen uit het verre Chili! Zo ben je toch nog een beetje dichtbij...

    Heel veel liefs,

    Mees

  • 05 September 2010 - 19:45

    Renée:

    Heee Pauline,

    Wat een positieve berichten weer! Heel fijn dat je het nog steeds zo leuk vindt allemaal. In je verslag schrijf je steeds over 'we', zijn dat huis- of studiegenoten (of allebei). Wat een gevarieerde natuur heeft Chili als ik lees wat je nu weer gaat zien.
    Veel plezier met alles en ik ga nu nog even foto's kijken.

    Groetjes Renée

  • 06 September 2010 - 12:10

    Judith Van Der Mey:

    Hi Pauline,
    Klinkt goed allemaal! Zo te horen gaat het goed met je en beleef je veel. Veel plezier met alles wat je nog gaat doen en ik blijf je volgen :-).

    Hier alles goed, David groeit als kool, ik ben benieuwd of je hem nog herkend wanneer je terugkomt.

    Groetjes
    Judith

  • 07 September 2010 - 01:18

    Tamara De Groot:

    Hee Pauline!

    Het heeft een tijdje geduurd, maar ik heb nu echt even de tijd genomen om al je verhalen te lezen! Super dat je het daar zo naar je zin hebt. Stiekem ben ik wel een klein beetje jaloers omdat jij veel meer kan zien dan ik. Maar ach, ik heb er zelf voor gekozen om te gaan werken hier!

    Geniet er van, al weet ik zeker dat je dat toch wel doet!

    Ik blijf je volgen.

    En wat betreft die salsa lessen: die moeten zeker in Zuid Amerika niet onderschat worden inderdaad!

    xx je oude klasgenootje aan dezelfde kant van de wereld

  • 10 September 2010 - 14:31

    Simone:

    Geweldig weer paulien!
    -late reactie, maar we hadden al ge-maild.-

  • 12 September 2010 - 18:19

    R + A Van Loon:

    Hoi Pauline,

    Leuk, om alle verhalen te lezen! Je hebt nu lekker vakantie, begrijp ik, dus geniet ervan. Argentinië lijkt me ook bijzonder. We zijn hier een beetje in de ban van de Chileense mijnwerkers, die waarschijnlijk nog tot kerst onder de grond vast zitten. Is dat bij jullie ook regelmatig in het nieuws? Of hoor je er juist weinig van?
    Succes verder!
    Groeten van René en mij,
    Annette van Loon

  • 14 September 2010 - 20:38

    Gerard En Bertha:

    Heej Pauline,

    Erg leuk om weer je verhalen te
    lezen.
    Heel bijzonder om in zo'n heel andere cultuur te verblijven.
    Ik ben ook heel benieuwd naar de salsa dansen van je vader.
    Ik ga toch ook maar eens oefenen met je moeder.
    heel veel plezier in Argentinië.

    een hartelijke groet van ons allemaal,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Pauline gaat studeren in Chili!

Recente Reisverslagen:

24 December 2010

Feliz Navidad

07 December 2010

Iorana!

16 November 2010

El fin del mundo

02 November 2010

Somos mineros

17 Oktober 2010

¡Muchas Gracias!
Pauline

Mijn naam is Pauline en ik vertrek op 20 juli naar Zuid Amerika om daar 5 maanden te gaan studeren in Chili. Ik heb er onwijs veel zin in en ik hoop jullie via deze weblog op de hoogte te kunnen houden van al mijn avonturen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en af en toe eens een berichtje achter laten :)

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 164
Totaal aantal bezoekers 24941

Voorgaande reizen:

20 Juli 2010 - 28 December 2010

Pauline gaat studeren in Chili!

Landen bezocht: