El día de los niños - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Pauline Blok - WaarBenJij.nu El día de los niños - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Pauline Blok - WaarBenJij.nu

El día de los niños

Door: paulineblok

Blijf op de hoogte en volg Pauline

11 Augustus 2010 | Chili, Santiago de Chile

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden dus ik vond het wel weer tijd voor een update. De tijd vliegt voorbij en ik heb van alles te doen. Mijn eerste studieweek zit er al weer op en het was heel wisselend. Mijn eerste college was niet echt een succes, maar gelukkig waren ze niet allemaal zo moeilijk.

Dinsdag ben ik vol goede moed naar mijn tweede les gegaan, over de Mapuche indianen, de inheemse bevolking van Chili. Dit vak was erg interessant en ik kon de docent goed volgen. Ook waren er nog andere buitenlanders, dus als ik iets niet begreep kon ik altijd nog vragen of zij het in het Engels nog eens konden herhalen. We gaan kijken hoe er over de Mapuche is geschreven door de eeuwen heen en hoe de manier van schrijven het beeld verandert dat de mensen hebben.

Woensdag ben ik naar twee vakken geweest, 's morgens een over de geschiedenis ten tijde van de Verlichting en de onafhankelijkheidsstrijd, en 's middags een over mensenrechten. 's Morgens heb ik er niet veel van begrepen maar 's middags was het erg leuk en duidelijk! Er was een powerpointpresentatie gemaakt dus ik kon alles prima volgen.

Op donderdag had ik een vak dat heet: Chili, de Chilenen en hun cultuur. Erg leuk want ik ben nou eenmaal in Chili en wil graag wat meer weten over het land. Dit hebben meer buitenlandse studenten gedacht want van de 35 mensen waren er slechts 3 Chilenen. Dit zorgde er wel voor dat de docent op een simpele, duidelijke manier sprak en ik vond het erg leuk en goed te begrijpen.

Ik heb besloten dat ik drie vakken ga doen, over de Mapuche, over de mensenrechten en over Chili. Ook beginnen deze week mijn salsa lessen dus dan kom ik uit op 4 vakken. Hier heb ik meer dan genoeg werk aan want voor afgelopen dinsdag moesten we al 200 pagina's lezen over de Mapuche en morgen moet ik mijn eerste essay al inleveren! Gelijk hard aan de slag dus. Het voelt wel even raar om om te schakelen van niks doen naar hard aan de slag. Maar ik heb wel leuke vakken gekozen dus ik heb wel zin om me ervoor in te zetten.

Omdat ik maar 4 vakken heb, heb ik niet zoveel les. Ik heb een lekker lang weekend want ik ben maandag en vrijdag lekker vrij! Dat kwam afgelopen weekend prima uit want ik heb van alles gedaan. We zijn naar een soort dorpje aan de rand van Santiago geweest waar ze allerlei handgemaakte spullen verkopen. Het was echt een minidorpje in Santiago, erg leuk om al die spulletjes te zien. Ook ben ik naar een museum geweest, El museo de Bellas Artes. Ik heb allerlei mooie schilderijen gezien, helaas waren we een beetje laat waardoor ik niet alles heb kunnen zien, maar ik ga zeker nog eens terug. Ook ben ik de Cerro San Cristobal opgeweest, een bergje in Santiago waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad. Vorige week was ik naar de Cerro Santa Lucía geweest, ook met een prachtig uitzicht, maar dit uitzicht was nog veel beter! We gingen omhoog met een soort treintje en toen naar beneden lopen.

Zondag was het hier kinderdag! El día de los niños. We gingen een stuk lopen en overal, in alle parken, zagen we hele groepen kinderen. Allemaal met enorm veel speelgoed en spelletjes. Ze waren van alles aan het verkopen. We hadden eerst niet zo goed door wat er aan de hand was, maar uiteindelijk bleek dus dat het kinderdag was. Wel grappig om eens te zien.

Het komende weekend staat er ook wat leuks op het programma: ik ga skiën! Ik heb er echt onwijs veel zin in, lijkt me zo mooi om lekker in de bergen te zijn en lekker te skiën! Ik ben benieuwd of het een beetje lukt. Gelukkig is het merendeel van de mensen met wie ik ga een beginner, dus we kunnen met zijn allen gezellig in een beginnersklasje!

Ik hoop dat in Nederland ook alles goed gaat met iedereen en ik laat wel weten hoe het skiën ging!

x Pauline


Op mijn site staan trouwens ook weer nieuwe foto's! De link is: http://www.flickr.com/photos/52381775@N06/

Waarschijnlijk pakt hij die laatste cijfers niet mee, maar dan moet je het even kopiëren en plakken.

  • 11 Augustus 2010 - 17:26

    Nathan:

    Haha grappig, skiën in Chili. Ik zie dat je al een nieuwe jas gekocht hebt?

  • 11 Augustus 2010 - 17:33

    Pauline Blok:

    Ik heb een leenjas! :) Ik hoop gewoon dat de zomer snel gaat beginnen.

  • 11 Augustus 2010 - 22:37

    Renée:

    Hoi Paulien,

    Wat een vakken heb je gekozen....de salsa lessen spreken mij het meest aan haha.
    Je hebt al veel ondernomen, ik weet niet of je het in dit tempo volhoudt, maar wederom vond ik het een leuk verhaal.
    Nu ga ik nog even je foto's bekijken

    Groetjes Renée

  • 13 Augustus 2010 - 11:58

    Familie Van Loon:

    Dag Pauline!
    Super dat je lekker je draai vindt in Chili! Leuke vakken heb je gekozen! En de foto's laten zien dat het een prachtig land is.
    Alle goeds en Dios bendice!
    Familie Van Loon, Capelle

  • 13 Augustus 2010 - 14:44

    Ineke & Berrie:

    Ha Paulien,
    Nou jij hebt snel je draai gevonden joh. Het lijkt me een erg leuke ervaring, geweldig om een tijd zo'n heel ander bestaan te leven.
    Wij zijn net terug van vakantie in Italië, ook leuk.
    Knap hoor dat je daar gewoon al die vakken zit te volgen in het Spaans. Lijkt mij echt moeilijk.
    Leuke vakken doe je. Is salsadansen een vak?? Leuk om te doen, maar het lijkt me alleen niet zo wetenschappelijk...
    Veel plezier nog en we blijven je volgen.
    Groetjes Ineke

  • 13 Augustus 2010 - 19:31

    Sjaak:

    Hallo Pauline,

    Leuk om te lezen dat je je draai gevonden hebt in Chili.
    We zijn net terug van vakantie uit Spanje, jammer dat we jou niet bij ons hadden.
    Hartelijke groet
    Jacobien en Sjaak, Eline en Sara

  • 15 Augustus 2010 - 12:35

    Gerard En Bertha:

    Hee pauline,
    Net terug van vakantie is het heel leuk om je verhalen te lezen.
    Jouw vakantie is nu ook echt om want je moet hard aan de slag.
    Fijn dat je zo snel bent gewend en je het naar je zin hebt.
    Heel veel succes met de lessen en plezier bij alle andere dingen die je onderneemt.
    een lieve groet,

  • 17 Augustus 2010 - 13:32

    Henk En Paula:

    He supernichtje,
    Stoer en leuk gebeuren in het verre Chili.Zelf net terug uit de duinen van Noord-Holland. Twee weken geleefd in een kampeerbus in de duinen. Nu nog 3 weken vakantie te gaan.Goed te lezen dat je je leven daar al lekker op de rit hebt.Geniet van het skien; heb ik slechts 1 dag gedaan en er de brui aan gegeven (lag vast aan mijn haat voor kou!)
    Liefs,groet H en P

  • 18 Augustus 2010 - 09:03

    Jos:

    Heey Paulintje! Alles gaat dus nog goed daar in Chili! Ik ben net terug uit Brazilie. Was echt geweldig! Ga volgend jaar weer denk ik :D

    Heel veel succes met je lessen, hier nog 2 weken vakantie :), morgen flevo en nog na genieten van BR110!
    Goede tijd daar!

    Jos

  • 22 Augustus 2010 - 07:30

    Ronald:

    Sjonge... dat klinkt wel ideaal allemaal! Studeren, cultuur, dansen en skieën, wow! Het lijkt wel of sommige vakken ook een beetje gericht zijn op buitenlandse gasten, enne salsa voor studiepunten - haha nja, bij Arnold zingen ze op koor, en bij mij moeten ze naar een museum, no problemo. Hebben ze in Chili ook echt zo'n wintersporttoerisme als hier? Zou welles zuidam. skihutmuziek willen horen! :D Zet 'm op met je vakken en contacten hè. Cya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Pauline gaat studeren in Chili!

Recente Reisverslagen:

24 December 2010

Feliz Navidad

07 December 2010

Iorana!

16 November 2010

El fin del mundo

02 November 2010

Somos mineros

17 Oktober 2010

¡Muchas Gracias!
Pauline

Mijn naam is Pauline en ik vertrek op 20 juli naar Zuid Amerika om daar 5 maanden te gaan studeren in Chili. Ik heb er onwijs veel zin in en ik hoop jullie via deze weblog op de hoogte te kunnen houden van al mijn avonturen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en af en toe eens een berichtje achter laten :)

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 24940

Voorgaande reizen:

20 Juli 2010 - 28 December 2010

Pauline gaat studeren in Chili!

Landen bezocht: