Estoy en Santiago de Chile - Reisverslag uit , van Pauline Blok - WaarBenJij.nu Estoy en Santiago de Chile - Reisverslag uit , van Pauline Blok - WaarBenJij.nu

Estoy en Santiago de Chile

Door: paulineblok

Blijf op de hoogte en volg Pauline

21 Juli 2010 | ,

Lieve allemaal!

Vanmorgen heb ik dan voet gezet op Chileens bodem! En koud dat het is brrr.. Heb lekker dikke kleding aan, een jas en een sjaal. Dat is bij jullie denk ik wel anders.

Gisteren zijn we aan het eind van de middag naar Schiphol vertrokken. Daar hebben we mijn koffer ingecheckt en zijn we nog even lekker bij de Burger King gaan eten. Daarna moesten we toch echt afscheid nemen en dat was toch best wel even moeilijk. Na een traantje weggepinkt te hebben ben ik door de douane gegaan en toen was ik dan echt helemaal alleen en kon het avontuur beginnen.

Eerst ben ik naar Madrid gevlogen en vanuit daar door naar Santiago. Wat een lange reis zeg! Van Madrid naar Santiago was zo'n 14 uur en dat voel je na een tijdje wel. Het lukte me niet om te slapen en ik ben nu ook erg moe. Ook is de tijd 6 uur naar achteren gegaan, dus bij jullie is het 20:10 en bij mij is het 14:10. Het duurt nog wel even dus voordat ik naar bed ga.

Na een goede landing in Santiago moesten we eerst langs de immigratiedienst. Gelukkig gaven ze me de benodigde stempels en kon ik mijn koffer gaan halen. Er liepen allemaal snuffelhonden rond maar mij lieten ze gelukkig met rust. Vanaf het vliegveld heb ik een taxi genomen naar mijn huis en rond 10 uur was ik hier.

Mijn kamer is de kleinste van het huis maar het is wel een gezellig kamertje en alles past er in. Heb een bureau, een bed, een boekenplankje en een kast. Verder nog een raam waardoor ik uitkijk op de Avenida Suecia. Voor diegene die het leuk vinden om iets meer van mijn huis te zien, die kunnen kijken op www.casasuecia.cl en voor diegene die het leuk vinden om mij een kaartje te sturen zouden het naar dit adres kunnen sturen:

Pauline Blok
Avenida Suecia 1987 (straat+nummer)
Santiago de Chile (stad), 7510976 (postcode)
Chile (land)

Ik denk dat het zo ongeveer in elkaar zit. Hier ben ik lekker aan het uitpakken gegaan en alles is nu uit mijn koffer en zit in de kast en staat op mijn boekenplank of op mijn bureau.

Na het uitpakken ben ik samen met een andere student die vanmorgen hier is aangekomen, een Mexicaanse jongen, een stukje gaan lopen om de boel wat te verkennen. We hebben een kaart gekocht voor de bus/metro en zijn even in de supermarkt geweest. Straks ga ik maar eens even lekker lunchen. Daarna misschien toch nog maar even slapen, even douchen en gewoon rustig aan doen verder vandaag.

Morgen komt er in de kamer naast mij een meisje uit Engeland, dus dan ben ik al niet meer de allernieuwste. De mensen uit mijn huis zijn tot nu toe allemaal aardig dus dat is hartstikke fijn. Het is een fijn huis en ik voel me hier prima.

Het is allemaal nog wel wennen enzo en ik moet mijn draai natuurlijk nog wel even vinden, maar dat komt vanzelf allemaal wel. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden van alles. Vind het leuk dat er mensen zijn die het lezen en ook leuk dat jullie een berichtje achterlaten!

x Pauline

  • 21 Juli 2010 - 18:21

    Maaike:

    Hee lieve Pauline!
    Echt geweldig om al zo snel een blog van je te lezen. Ik ben heel erg blij dat het goed met je gaat en dat je vlucht voorspoedig is verlopen ("heel veel plezier en kom veilig weer terug"). Fijn dat je ook zonder enige problemen door de poortjes kwam, want bij jou is het volgens mij een gewoonte dat ze gaan piepen!
    Ik ben heel erg benieuwd naar je kamertje en hoe je de stad zelf ervaart en kan niet wachten op een nieuw verslagje.
    Lieve Paulien, veel plezier en rust goed uit om vervolgens de prachtige Zuid-Amerikaanse cultuur in je op te snuiven!
    Kusjes M

  • 21 Juli 2010 - 18:55

    Anne:

    Ahhh ik wilde net de eerste zijn, maar moest plotseling weg. :P Maar super om je bericht al te lezen, Pauline! Ik heb aan je gedacht en was zo benieuwd hoe alles verlopen was! Blijkbaar toch alles goed gegaan met de taxi en er was iemand thuis om de deur open te doen enzo. Ben benieuwd hoe het verder gaat nu en hoop ook zeker foto's te zien van je kamertje en de stad. Succes, slaap lekker en tot je volgende berichtje! xxxx


  • 21 Juli 2010 - 19:22

    Paula:

    He lieve doorzetter,
    Blij dat je er bent en dat het goed gaat! Fijn om je in een gezellig huis te weten. Rust uit en geniet.
    Liefs H en P

  • 21 Juli 2010 - 20:48

    Jessica:

    wat super om te lezen dat het allemaal goed is gegaan! en ook dat die snuffelhonden je met rust lieten :p leuk dat je samen met die mexicaan de boel kon verkennen! wen lekker aan de zes uur vroeger en je nieuwe huis en je huisgenoten, het chileens en het land, en ik weet zeker dat het je de tijd van je leven zult hebben :D liefs en geniet er van, jessica

  • 22 Juli 2010 - 04:25

    Renée (mama VanAnne):

    Hee Pauline,

    Wat leuk om een verslag te lezen van de 1e belevenissen.
    Ik kreeg een gevoel van heimwee omdat ik altijd zo blij werd van de verhalen van Maaike en Anne. Ik denk dat jouw ouders dat ook zo ervaren.
    Heel veel plezier en ik wacht op de foto's (daar werd ik nog veel blijer van)

    Groetjes Renée

  • 22 Juli 2010 - 07:58

    Ineke:

    Ha Pauline,
    Dat klinkt als een goede start! Dat het daar zo koud is joh,ik las het al in de krant dat er zelfs doden zijn gevallen door de extreme winter in zuid Amerika. Maar vooral onder daklozen en jij hebt een leuke plek zo te horen. Ik heb de foto's van je huis bekeken, ziet er heel gezellig uit.
    Nou meid rust lekker uit, ik kan me voorstellen dat je aardig moe bent na zo'n reis.
    Veel plezier & groetjes
    uit Wamel

  • 22 Juli 2010 - 14:05

    Simone:

    Even een snel berichtje: ik heb even geen tijd voor een lange mail.
    Wat een verhaal (en mail!)
    ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    ik e-mail snel!
    xx
    ps. we (= mn papa en ik) hebben een printscreen gemaakt toen je boven frankrijk vloog :P:P)

  • 22 Juli 2010 - 17:29

    Sharon:

    Hoi Pauline, heel toevallig belandde ik op je hyves en ontdekte ik dit reisdagboek. Wat tof, chili! Ik hoop dat je het naar je zin gaat krijgen! Groetjes van je oude zangmaatje sharon

  • 22 Juli 2010 - 18:35

    Mees:

    Lieve Tante Pauline,

    Fijn dat je zo goed aangekomen bent! Echt cool dat we je zo goed kunnen volgen via deze site. Mijn kado is af dus nu ga ik het naar je sturen. Ik ga het zaterdag bij het postkantoor brengen dus ik ben benieuwd wanneer je het krijgt...

    Dikke kussen van Mees (en z'n vader en moeder natuurlijk :))

  • 22 Juli 2010 - 21:40

    Marije:

    Haai Pauline!

    Natuurlijk zie ik je wel vaker een tijdje niet, maar je bent nu wel erg ver weg, voelt toch anders. Maar erg fijn dat de reis goed is verlopen! Alles gelukt met je zware koffer? Gratis plattegrond kunnen scoren bij de VVV? :P Ik ben erg benieuwd naar de foto's!

    Dikke kus uit Wageningen.

  • 23 Juli 2010 - 13:53

    Jos:

    Heey Paulientje!

    We hadden even het idee dat we het kleinste, kwetsbaarste meisje van de kerk nu helemaal alleen op de wereld hadden laten staan zonder de gebruikelijke bodygaurds.
    Maar et gaat prima allemaal dus :) veel plezier en succes. over 2 dagen zit ik ook in de buurt dus kom is koffie doen :)

  • 23 Juli 2010 - 20:27

    Giuliano:

    echt helemaal geweldig!
    het zegt heel veel over je persoonlijkheid dat je dit doet!

    succes en zet hem op!

  • 23 Juli 2010 - 20:34

    Joey De Gekste:

    Ja hallo!

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen! ik ben benieuwd naar de pittige verhalen want ik spreek uit ervaring dat die die komende maanden wel gaan komen.

  • 24 Juli 2010 - 18:42

    Eveline:

    Ooooeee wat spannend allemaail, ik blijf j volgen!!! xx eef

  • 25 Juli 2010 - 13:03

    Gerard En Bertha:

    Ha Pauline,

    nog even een berichtje voor we zelf met vakantie gaan.
    Ik zie dat het best fris is vandaag bij jou en soms gewoon koud.1 tot 11 graden. Maar je hebt vast een heerlijk dekbed of slaapzak.
    Hier is het trouwens vandaag ook regenachtig en een stuk frisser dan de laatste weken. Heel goede tijd en we hopen na onze vakantie je nieuwe belevenissen te lezen. een hartelijke groet van ons allemaal.

  • 25 Juli 2010 - 18:01

    Kimberley:

    Hola!
    Nu is het Chileense avontuur echt begonnen, echt supergaaf! Nou geniet ervan en goed je spaans oefenen hé;) Ik zal zeker je verhalen volgen.
    Mucha suerte y besitos

  • 29 Juli 2010 - 11:00

    Laura:

    Heeey meis!
    Ontzettend leuk dat je er nu dan ook echt bent. Je avontuur is begonnen. Geniet er vooral van. Ik moet nog 6 weekjes wachten, maar dan vlieg ik naar Madrid en begint het voor mij ook. We houden elkaar op de hoogte!

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: ,

Pauline gaat studeren in Chili!

Recente Reisverslagen:

24 December 2010

Feliz Navidad

07 December 2010

Iorana!

16 November 2010

El fin del mundo

02 November 2010

Somos mineros

17 Oktober 2010

¡Muchas Gracias!
Pauline

Mijn naam is Pauline en ik vertrek op 20 juli naar Zuid Amerika om daar 5 maanden te gaan studeren in Chili. Ik heb er onwijs veel zin in en ik hoop jullie via deze weblog op de hoogte te kunnen houden van al mijn avonturen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en af en toe eens een berichtje achter laten :)

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 577
Totaal aantal bezoekers 24905

Voorgaande reizen:

20 Juli 2010 - 28 December 2010

Pauline gaat studeren in Chili!

Landen bezocht: