¡Ya me siento como en casa! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Pauline Blok - WaarBenJij.nu ¡Ya me siento como en casa! - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Pauline Blok - WaarBenJij.nu

¡Ya me siento como en casa!

Door: paulineblok

Blijf op de hoogte en volg Pauline

25 Juli 2010 | Chili, Santiago de Chile

Hee allemaal!

Hier weer even een berichtje vanuit de andere kant van de wereld. Ik ben hier nu 5 dagen en ik voel me al helemaal thuis. Mijn huisgenoten zijn allemaal erg leuk en het is erg gezellig hier.

Donderdag ben ik met een Engels meisje en een Mexicaanse jongen naar een winkelcentrum geweest. De eigenaresse van ons huis heeft ons erheen gebracht en daar hebben we alledrie een Chileense telefoon gekocht. Ik word dus al steeds meer een Chileense met mijn nieuwe nummer! Erg leuk.

Vrijdag had ik een afspraak met een docent van de universiteit hier. Ik had de afspraak om 12 uur, maar ik had geen idee waar het was dus ik moest op tijd weg om te kunnen zoeken. Gelukkig waren er mensen die me konden helpen en met mijn plattegrond kwam ik uiteindelijk om 1 minuut na 12 binnen. Precies op tijd dus, zelfs te vroeg. Tijdens het gesprek hebben we gepraat over de vakken die ik zou kunnen kiezen en wat interessant is voor buitenlanders. Ik ga waarschijnlijk een vak volgen over Chili zelf, en de cultuur, een over de Indianen uit Chile, nog iets over de geschiedenis en iets over de mensenrechten. Ik heb er heel veel zin in om te gaan beginnen! Lijkt me heel erg leuk om van alles te weten te gaan komen over dit land. Na de afspraak op de universiteit ben ik een beetje de buurt gaan verkennen en heb ik een stuk gelopen. Ik weet al steeds beter de weg hier.

In de avond hadden we een soort huisfeestje. Er zijn nog studenten van het vorige semester en die gaan allemaal zo'n beetje weg, terwijl de nieuwe studenten alweer komen. Het was dus een soort afscheids en welkomstfeestje. We gingen lekker met elkaar eten, Mexicaans, en daarna lekker dansen en kletsen enzo. Daarna zijn we ook nog naar de stad geweest, wat ook erg leuk was.

Op zaterdag was iedereen dus moe en hadden we lekker een relaxdagje. Ik heb uitgeslapen, toen lekker douchen, aankleden, eten en toen gewoon niks gedaan. Lekker tv kijken en muziek luisteren met zijn allen in de woonkamer. Het regende ook bijna de hele dag dus het was ook niet echt leuk om naar buiten te gaan.

Vanmorgen werd ik wakker en de zon was lekker aan het schijnen dus een prima dag vandaag! Ik ben rond 10 uur opgestaan want ik wilde naar een kerk hier gaan. De kerk begon om 12 uur, en het was een half uur lopen dus rond kwart over 11 ben ik weggegaan. De zon was heerlijk aan het schijnen dus ik kon de bergen heel mooi zien tijdens mijn wandeltocht. Er waren mensen in het park aan het sporten en het was lekker om weer zon te hebben. In de kerk was het ook heel leuk, iedereen deed heel hartelijk en wilde weten waar ik vandaan kwam. Ik heb niet alles verstaan maar het meeste wel.

Nu ben ik weer thuis en straks komt Gwyn, een meisje uit mijn klas uit Nederland. Zij komt hier ook een semester studeren en is gisteren aangekomen. Wel leuk om weer iemand uit Nederland te zien in ieder geval!

Bedankt voor al jullie berichtjes, erg leuk om te weten dat mensen het lezen.

Met mij gaat dus alles goed hier en heb het prima naar mijn zin, wonderbaarlijk hoe je in een paar dagen je al zo fijn ergens kan voelen. Ik heb ook wat fotos geupload. Via onderstaande link kun je ze bekijken!


http://www.flickr.com/photos/52381775@N06/


Besos Pauline




  • 25 Juli 2010 - 22:04

    Marije:

    Hee zus!

    Nu ben ik lekker de eerste die reageert. Echt heel cool dat je het zo leuk hebt daar! Flink aan het integreren zo te lezen. Das uiteindelijk ook wel het leukste, lekker meedoen aan het echte Chileense leven. Inclusief de kou.. :( Lijkt me dan weer minder!
    Je link naar de picz doet het niet.. Heb al wat proberen te sleutelen, maar kom er niet. Erg spijtig, want ik wil ze natuurlijk erg graag zien, dat begrijp je :D. Hier nog steeds niet erg spannend, beetje vakantie houden, van de week weer veel vergaderen. Spreek je gauw weer!

    Xx

  • 25 Juli 2010 - 22:06

    Tamara:

    HEey Pauline;)

    Zo te lezen gaat alles goed daar! Mooizo! Ht is er nog niet erg warm zie ik:O Hier word het weer iets minder, maar nog steeds rond de 20 dus niks te klagen.
    Voor mij zit de vakantie er al weer op en ben weer gewoon aan het werk, helaas:P
    Heel veel plezier!

    Xx
    TmaaR

  • 26 Juli 2010 - 07:50

    Anne:

    Paulinee! Klinkt heerlijk zeg! Het lijkt me supergezelig in dat huis van jullie. Met regen ook gewoon lekker hangen met elkaar enzo, ja ik zie het wel zitten. Ik heb de foto's ook gezien en wat een schattig kamertje heb je! Marije: ik denk dat je @N06 er niet zelf achtergeplakt heb? Iig, ziet er leuk uit! En de stad ziet er ook gewoon heel modern uit, veel bredere straten ook dan ik had verwacht.
    Maarja, Maaike en ik gaan woensdag vliegen! Dus veel plezier en succes de komende twee weken, inclusief je eerste lessen!!!

    xxxxx

  • 26 Juli 2010 - 09:47

    Simon En Jozien:

    Hi Pauline,
    Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen en te zien dat de eerste tijd in ieder geval ok verlopen is. Hier gaat het goed. Jos is vanmorgen vertrokken en hangt als het goed is nu ergens boven de Atlantische oceaan.
    Sterkte bij het wennen en verder een goede tijd toegewenst.

  • 26 Juli 2010 - 15:40

    Renée:

    Hoi Pauline,
    Leuke foto's, een veel moderner land dan ik had verwacht. Ziet er gezellig uit dat feestje. Veel plezier weer.

    Groetjes Renée

  • 26 Juli 2010 - 19:22

    Paula:

    He Pauline
    Heerlijk dat je je zo thuisvoelt. Goede start van alles. Ga straks je foto's bekijken.
    Groet, liefs Henk en Paula

  • 27 Juli 2010 - 10:52

    Simone:

    hi Paulien!
    Even foto's bij je verhaal, leuk! Zo heb ik een beter idee. Wat ziet het er buiten daar ook gaaf uit zeg! en die bergen opde achtergrond, prachtig!
    Leuk ook dat je fotootjes van je kamer hebt gemaakt, klein, maar wel knus.

  • 30 Juli 2010 - 16:25

    Arnold:

    Hoi Pauline,

    Leuk om je enthousiaste verhaal te lezen en de foto's te zien.(goeie tip van Anne) Ren jezelf niet voorbij hè. Je mag nog 22 weken. Bedankt ook voor je uitgebreide mails. Lieve groet, ook van mams.

    Pappa

  • 01 Augustus 2010 - 23:19

    Marije:

    Chica!

    Wel gaan bloggen hoe je lessen gaan he, deze week! Ben erg benieuwd! Good luck met je salsa lessen, houd de eer van de Hollanders een beetje hoog, haha..
    Succes in deze kou.

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Chili, Santiago de Chile

Pauline gaat studeren in Chili!

Recente Reisverslagen:

24 December 2010

Feliz Navidad

07 December 2010

Iorana!

16 November 2010

El fin del mundo

02 November 2010

Somos mineros

17 Oktober 2010

¡Muchas Gracias!
Pauline

Mijn naam is Pauline en ik vertrek op 20 juli naar Zuid Amerika om daar 5 maanden te gaan studeren in Chili. Ik heb er onwijs veel zin in en ik hoop jullie via deze weblog op de hoogte te kunnen houden van al mijn avonturen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en af en toe eens een berichtje achter laten :)

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 24914

Voorgaande reizen:

20 Juli 2010 - 28 December 2010

Pauline gaat studeren in Chili!

Landen bezocht: