Bijna is het dan zover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pauline Blok - WaarBenJij.nu Bijna is het dan zover! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Pauline Blok - WaarBenJij.nu

Bijna is het dan zover!

Door: paulineblok

Blijf op de hoogte en volg Pauline

12 Juli 2010 | Nederland, Amsterdam

Nu komt het allemaal wel heel dichtbij. Een jaar geleden, toen de plannen ongeveer begonnen, leek het iets wat nooit dichterbij zou komen. Er moesten allerlei formulieren ingevuld worden, verschillende mensen moesten een stempel zetten en de examencommissie moest ook mijn plan goedkeuren.

In februari kwam de brief van de Universiteit Utrecht, zij hadden mij uitgekozen om te mogen studeren aan de Universidad de Chile. Dat was natuurlijk super fijn nieuws, maar nu moest ik nog afwachten of ook de Universiteit in Chili me zou aannemen. Gelukkig kreeg ik ook vanuit Chili een acceptatiebrief en het ticket kon geboekt worden!

Allerlei dingen moesten geregeld worden en ook moest ik natuurlijk afscheid gaan nemen van iedereen! Dat is wel even lastig, maar over 5 maanden zie ik iedereen hoop ik gewoon weer. Gelukkig gaat er nog een meisje uit mijn klas en ben ik dus niet helemaal alleen.

En nu zijn het dan nog maar 8 dagen voor ik vertrek! Ik kijk er heel erg naar uit om echt te vertrekken maar tegelijk komen de zenuwen nu ook wel.Het lijkt me echt een onwijs leuke ervaring en ik hoop dat mijn Spaans ook enorm zal verbeteren. Ik kan niet wachten om mijn verhalen hier neer te zetten en ik heb onwijs veel zin in alle dingen die ik zal meemaken.

Veel leesplezier allemaal en ik hoop dat jullie me zullen blijven volgen!

Groetjes Pauline


  • 12 Juli 2010 - 15:10

    Anouk:

    Hey Pauline,

    Wat leuk dat je een weblog bij gaat houden!! Ik ga hier zeker volgen en wens je (nogmaals) heel veel succes en plezier in Chili!

    Liefs, Anouk

  • 12 Juli 2010 - 16:58

    Tamara ( Uit V6 ;) ):

    Wat super leuk dat je naar Chili gaat! Heel veel plezier he.
    Dat het maar een gave ervaring mag worden.

  • 12 Juli 2010 - 17:11

    Tamara De Groot:

    Hee!

    Heel veel plezier, over een paar maandjes vlieg ik je weer 'bijna' achterna! Ik hoop over een paar maanden dat ik de reacties op je reisverslag in het spaans kan plaatsen hoor!

    Geniet ervan en ik ga je volgen!

    xx

  • 13 Juli 2010 - 00:19

    Anne:

    Paulineeeee!

    Ik kom net bij jou vandaan, ik vond het weer super gezellig met iedereen! Ik hoop dat jij ook tevreden bent en blij dat je iedereen nog even hebt kunnen zien. Ik zie je snel nog even en dan is het toch ECHT zo ver! Superspannend joh, ik ben bijna zenuwachtig voor jou, haha! Maar het gaat vast super worden. Straks spreek jij nog beter Spaans dan die stomme Spanjaarden :P

    xxxxx

  • 15 Juli 2010 - 17:45

    Karen:

    Hee Pauline!

    Wat gaaf dat je in Chili gaat studeren! Met wie uit de klas ga je? Echt superleuk, hoop dat je het heel erg naar je zin gaat hebben en dat je natuurlijk keigoed Spaans leert spreken;)
    Heeel veel plezier & ik ga je volgen hoor!

    xxxx Karen

  • 17 Juli 2010 - 18:34

    Jennifer:

    Hee Pauline
    wat geweldig dat je naar Chili gaat. Het leven in een ander land (ver van NL ) is zoooooo geweldig ! Ik weet zeker dat je over 5 maanden alles behalve naar huis wilt. Veel succes !
    Gr Jennifer

  • 19 Juli 2010 - 19:22

    Maaike:

    Heeee lieve Pauline,

    Het is bijna zover! Nog even en je hebt het land der klompen, koeien en kaas verruild voor het land met de vorm van een omgekeerde zuurstok dat bekend staat om zijn hete saus en overheerlijke wijn... SPANNEND! We zijn allemaal supertrots op je dat je dit gewoon in je eentje gaat doen, geweldig lieve vriendin!

    Kus Maaike

  • 20 Juli 2010 - 10:49

    Berrie & Ineke:

    Ha Pauline,
    Ik had me zo voorgenomen om je in ieder geval nog te bellen voor vertrek of misschien zelfs even je live gedag te zeggen, maar helaas van al deze goede voornemens is weer niks gekomen.
    We wensen je in ieder geval alvast een hele goede aankomst (de reis heb je er waarschijnlijk al opzitten als je dit leest).
    Leuk dat we je kunnen volgen op deze prachtige website.
    Veel plezier!!
    Berrie & Ineke

  • 20 Juli 2010 - 12:33

    Tom En Irene:

    Goede reis!

    Tom en Irene,
    Jaap en Anne,
    Eric

  • 20 Juli 2010 - 15:26

    Paula:

    Hoop dat je al een eind veilig op weg bent.
    Sterkte met inburgeren!!!!
    liefs Paula
    Moet hierboven jouw of mijn naam staan;doei!

  • 20 Juli 2010 - 19:05

    Martin En Mirjam:

    Lieve Pauline,

    Als je dit leest hopen we dat je inmiddels goed bent aangekomen na een lange reis. Het zal wel even wennen voor je zijn, maar wij vinden het supergoed van je dat je dit doet. Ook vinden we het heel erg leuk om je verslagen te lezen. We wensen je een hele goede tijd toe.

    Liefs Martin en Mirjam

  • 21 Juli 2010 - 13:04

    Hans Blok:

    Waarschijnlijk heb je een enorm slaaptekort maar dat hoort bij het studentenleven ! Hoop dat je veilig bent aangekomen. Geniet er van !

    Pasa bon dia.

    Groet Hans

  • 21 Juli 2010 - 15:21

    Gerard En Bertha :

    Hee Pauline,

    je bent nu waarschijnlijk aan gekomen na een heel langen reis. Hopelijk heb je snel je draai gevonden en contacten gelegd.
    Heel veel plezier en succes de komende tijd.
    We gaan je zeker volgen en kijken uit naar je nieuwe verslag.
    We vinden het super dat je dit doet.
    een hartelijke groet van ons allemaal!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

Pauline gaat studeren in Chili!

Recente Reisverslagen:

24 December 2010

Feliz Navidad

07 December 2010

Iorana!

16 November 2010

El fin del mundo

02 November 2010

Somos mineros

17 Oktober 2010

¡Muchas Gracias!
Pauline

Mijn naam is Pauline en ik vertrek op 20 juli naar Zuid Amerika om daar 5 maanden te gaan studeren in Chili. Ik heb er onwijs veel zin in en ik hoop jullie via deze weblog op de hoogte te kunnen houden van al mijn avonturen. Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te lezen en af en toe eens een berichtje achter laten :)

Actief sinds 12 Juli 2010
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 24916

Voorgaande reizen:

20 Juli 2010 - 28 December 2010

Pauline gaat studeren in Chili!

Landen bezocht: